Du kan opleve en hektisk blanding af passager- og godstransport i hurtigt voksende byområder i Train Sim World: Rhein-Ruhr Osten. Oplev de smukke omgivelser i Nordrhein-Westfalen når du kører med passagerer og gods på den travle Rhein-Ruhr-rute. Kør dine tog på ruten, som forgrener sig i to forskellige spor, og levér din fragt til tiden. Uanset om du fører toget, kører med eller ser på, kan du høre, se og opleve Tysklands jernbaner. Styr to meget forskellige tyske tog, DB BR 422 EMU, som kører på mange passagerstationer, og MRCE BR 185.5, som kører med fragt. Spillets simulation baseret på teknisk ekspertviden og data fra den virkelige verden gør, at det lyder og føles ligesom den virkelige verden.