Der er heder i høje områder, udfordrende stigninger og skarpe sving at overvinde i Train Sim World: Northern Trans-Pennine, hvor en svunden tid indenfor britisk togtrafik vækkes til live med et brøl. Stå for togdriften på et aldrende jernbanenetværk med forældet infrastruktur og uden moderne sikringssystemer. Hver station, signal og milepæl er genskabt så virkelighedsnært at du næsten kan række ud og røre ved dem. Det er dit job at transportere passagerer på den historiske Trans-Pennine-jernbane. Administrér dine kraftige lokomotiver, og nyd charmen ved godsruter som ikke længere eksisterer på den snoede jernbane igennem de engelske Pennine-bakker. Uanset om du er lokomotivfører, passager eller kigger på, vil du opleve alle seværdighederne og lydene fra et glemt kapitel i engelsk jernbanehistorie.