Bemærk: Du skal købe Long Island Rail Road separat for at kunne anvende indholdet i denne tilføjelse. I slutningen af 1960'erne og starten af 1970'erne købte New Yorks Long Island Rail Road 770 M1 EMU-togvogne, fremstillet af Budd og General Electric. M1'erne blev døbt Metropolitanerne og blev med det samme arbejdshestene i LIRRs elektriske drift. Efterhånden som virksomheden udviklede sig og dens elektrificerede spor blev udvidet fra 1984 til 1986, vendte LIRR og MTA tilbage til Budd for at anskaffe 174 lignende M3 EMU-togvogne. LIRRs M3-togvogne er 26 meter lange og er fremstillet af rustfrit stål. Vognene kører på jævnstrøm fra LIRRs tresporsystem og drives af fire trækmotorer med hver 160 hestekræfter. De alsidige EMU-vogne, der er bygget som sammenføjede vognpar, kan køre op til 129 km/t på LIRR. Tag kontrollen over en "Big Apple"-jernbaneklassiker med LIRRs M3 EMU-togvogne til Train Sim World!