Oplev travl regional- og pendlerkørsel i velkendte, moderne tog med Train Sim World: Hauptstrecke Rhein-Ruhr. Kør dine tog på et jernbanenetværk, gengivet som det er i dag, med begge ruter mellem Essen og Bochum, som køres af forskellige tog og tjenester. Hver station, hvert signal og hver milepæl er gengivet i fremragende detaljegrad, så man næsten føler, at man kan række ud og røre dem. Det er din opgave at befordre passagerer på Deutsche Bahns travle Rhein-Ruhr-rute. Overhold en kompliceret køreplan hvor du skal hente og bringe passagerer til tiden, sikkert og bekvemt. Uanset om du kører, er passager eller betragter aktiviteten, kan du opleve hvordan en moderne pendlerrute lyder og ser ud.