Bemærk at Train Sim World: Northern Trans-Pennine skal købes separat, hvis man vil benytte denne spiltilføjelse. Spilpakken BR Heavy Freight Pack samler to britiske lokomotivikoner, BR Class 40, ét af de første massefremstillede dieselelektriske lokomotiver for British Railways, og BR Class 08, måske ét af de mest almindelige syn på det britiske jernbanenetværk. Pakken med de to lokomotiver gør det muligt at køre ikonisk og historisk fragtkørsel på Northern Trans-Pennine-ruten. Oplev en overstået tidsalder indenfor godstransport og flyt tusindvis af tons af brændstof og varer over Penninernes store stigninger.