Denne tilføjelse er kun tilgængelig for spillere på Xbox Series X/S og PC. Frankenbahn blev i sin tid bygget som flere jernbanestrækninger i det sydvestlige Tyskland, herunder Nordbahn fra Stuttgart og nordpå til Heilbronn. Siden 1840'erne har denne strækning været af stor betydning, og i dag er der vigtig pendler- og godstrafik. I Train Sim World 6 kan du blive lokomotivfører på Frankenbahn, der varetager blandet trafik. Det foregår i år 2000, og du kan se Stuttgarts klassiske layout og bygninger før dens store ombygning, passere Enzbrücke forsigtigt, inden den blev udskiftet i 2006, og se det hele med lokomotivkraft, som var det i fortiden. Hop ombord i den helt nye og klassiske DB BR 140 for at tage af sted på tunge fragtopgaver fra den enorme Kornwestheim-værft, eller tag i pendulfart frem og tilbage i regionaltrafikken med den nye Wittenberger Steuerwagen, der er drevet af DB BR 111-trækkraft. Flyt vogne rundt i BR 363 eller den ikoniske DB BR 294 (fås separat).