Bemærk: For at få den fulde oplevelse anbefaler vi, at du ejer Train Sim World 4: ScotRail Express er tilgængelig som et separat køb. Class 158 blev designet til at modernisere British Rails netværk og var blandt den højere ende af det nyligt introducerede "Sprinter"-materiel; bestemt til at håndtere regionalt ekspresarbejde takket være det mere komfortable interiør og den højere tophastighed. Mens Class 158 senere blev synonym med regional trafik i hele Storbritannien, blev flåden først sat i drift i Skotland. I dag gør ScotRail stadig stor brug af Class 158, som de har modificeret og moderniseret gennem årene. I Train Sim World 4 supplerer Class 158 ScotRail lister med køreplan og scenarier på strækningen Edinburgh - Glasgow, samt med scenarier på Fife Circle. Kører ud fra Glasgow Queen St og arbejder på Firth of Forth-operationer.