Bemærk: For at få den fulde oplevelse anbefaler vi, at du ejer den Train Sim World 4 Compatible: ScotRail Express, der kan købes separat. Pendlerlinjerne mellem Skotlands 2 største byer er travle og afgår ofte. Det er lige så vigtigt at vedligeholde linjen, som at drive togdriften. Sporet skal holdes ved lige, og backup-muligheder er nødvendige, hvis der skulle ske et uheld. Begynd at flytte tunge ballasttog langs Edinburgh-Glasgow-linjen for at forberede det daglige ingeniørarbejde, og mød det typiske skotske vejr, når du kører med Class 385'ere på leverings- og redningskørsler. Du får også Class 66 med til jobbet, som nu findes i 2 nye farver: Direct Rail Services-blå og Ocean Network Express-magenta! Tag nye udfordringer op og oplev nye tjenestetyper på Skotlands vigtigste hovedlinje mellem byerne med eksprespakken: Rivet Games' Engineering!