Skru uret tilbage til 1990'erne, og oplev det fantastiske Rhinland-landskab med Train Sim World 3: Linke Rheinstrecke: Mainz - Koblenz! Før tiden med ICE-togsæt og skræddersyede højhastighedslinjer brugte eksprestjenester hurtige lokomotiver på eksisterende ruter. Engang var et sådant loko DB BR 103, som ville trække lange river af Intercity-busser i hele Tyskland. Server hver by og landsby med de forfriskende minttoner fra n-Wagen, skubbet og trukket af den klassiske, orientrøde-bærende BR 110.3. Mestr kunsten med trinskifterstyring og passagerservice længe før masseankomsten af dostos og flere enheder. Træd forbi historiske bygninger og byer på den vestlige side af Rhinen, fuldfør ruteopgaver, eller tag blot på togspotting fra dit foretrukne udsigtspunkt. Skræddersy din egen oplevelse med Scenario Planner (Scenarieplanlægger) og Livery Designer (Bemalingsdesigner), og del dem med Creators Club.