The Consequence
The Evil Within: The Consequence er det sdiste af to fortælleforløb, hvor spillerne optræder i rollen som Sebastian Castellanos' mystiske partner Juli Kidman. Fortællingen forsøger at forklare, hvor hun befandt sig, og hvad hun lavede, sideløbende med hændelserne i The Evil Within. På vejen vil hun møde frygtelige nye fjender, opdage nye mysterier og afdække nye rædsler. I The Consequence får fans af The Evil Within en perfekt mulighed for at afdække detektiven Kidmans hemmelige bevæggrunde og hendes mystiske forbindelse til Mobius – gruppen, som arbejder i det skjulte og formodes at stå bag de grusomme begivenheder i The Evil Within.