Indeholder: Distant Stars - i denne historiepakke skal spillere afdække nye anomalier og fortællinger og møde nye besynderlige væsener i ikke-kortlagte dybder af rummet. Opdag spor efter et gammelt netværk af portaler, og lås op for døren til en konstellation uden for vores egen galakse. Men holder døren noget ude eller inde? MegaCorp - med Megacorp-imperiet, Stellaris‹ tredje udvidelse, får spillerne redskaber til at indvarsle en ny æra med velstand og profit af galaktiske proportioner. I denne udvidelse er økonomien i fokus, og du er leder af et mægtigt virksomhedsimperium, der skal etablere kontorer på tværs af galaksen. Lithoids - denne artspakke indeholder nye klippe-baserede portrætter og skibsmodeller for spillere, der vil vende hver en sten for at finde en mere jordnær civilisation. Denne nye Lithoid-spillestil fokuserer på mineralproduktion og utrættelig kolonisering - af sedimenterbare årsager.