Apocalypse er en hel udvidelse, der sætter ny standard for stjernekrigsførelse for alle spillere med en række nye muligheder for både defensiv og offensiv kamp. Du kan udslette hele verdener med skræmmende våben, der kan ødelægge planeter, kæmpe mod eller sammen med nådesløse rumpirater eller måske endda udforske nye funktioner, der ikke har med vold at gøre. Funktioner: DET ER IKKE EN MÅNE - brug det nye "Colossus"-våben, der kan ødelægge planeter - en teknologisk trussel, der kan pulverisere hele verdener i universet. ALT HVAD DIN BASE INDEHOLDER TILHØRER DIG - Led din flåde af enorme "Titan"-skibe, og befæst afgørende systemer med enorme kredsløbsinstallationer for at sikre din hjemverden som et uindtageligt fort blandt stjernerne. RUMPIRATER - hold et vågent øje med Marauders - rumnomader, der røver etablerede imperier for ressourcer. Hyr dem som lejesoldater, men sørg for, at de ikke slutter sig sammen imod dig! IKKE-VOLDELIGE FUNKTIONER - brug nye Ascension-fordele og Civics sammen med Unity Ambitions, der giver dig nye måder at bruge Unity og tilpasse din udvikling på.