Split & Creatura Bundle
Split er et førstepersons-puslespil med en unik mekanik, der giver spilleren mulighed for at skabe kopier af sig selv og manipulere tiden. Gameplayet kombinerer mange forskellige typer gåder inspireret af både velkendte og mindre kendte puslespil, men præsenterer dem fra et helt nyt perspektiv. Efter en nylig krig udviklede ingeniørerne hos Epsilon Energy Split-systemet, et system af uforgængelige skjolde. Det blev designet til at beskytte individuelle megabyer, som dækker næsten hele planeten, mod væbnede konflikter. De forskellige byer har forskellige politikker over for deres borgere. I West Ulrage får alle borgere en vogterrobot ved fødslen. I Hal'Tor opdrager par af robotter flere børn. I Dievez bliver mennesker derimod opdraget i store faciliteter. De fleste jobs er blevet overtaget af maskiner. Mennesker arbejder hovedsageligt som mekanikere, programmører eller operatører. Splits kontrolpanel er fyldt med talrige fælder, der kræver både hurtige reflekser og overblik. Du kan forsøge at ødelægge dine fjender eller flygte fra dem ved hjælp af tidsmanipulation og dine egne kloner til at distrahere dem. Spillets visuelle design er inspireret af brutalismen, en arkitektonisk stil, der var populær i 1970'erne. Det er også inspireret af spillet Control. Vi har kombineret denne stil med de digitale miljøer fra Tron: Legacy. Banerne er fyldt med skjulte kroge, som måske ser tomme ud ved første øjekast, men som fører til interessante steder. I Creatura kan du designe og passe lukkede økosystemer fyldt med dyr og planter, der dyrkes fra bunden, ved hjælp af realistisk simuleret naturlig/kunstig selektion og genteknologi. Begiv dig ud på en episk rejse gennem evolutionens tidsaldre, fra encellede organismer, der deler vandet med alger, til komplekse dyr, der lever i frodige haver. Administrér og genskab fuldt konfigurerbare vivarier, mens du omhyggeligt balancerer biomernes egenskaber for at opretholde perfekte økosystemer. Udfyld en unik almanak med arter, der endnu ikke er blevet opdaget, og redigér din egen fauna og flora ved hjælp af en autentisk DNA-editor, mens du lærer, hvordan moderne værktøjer og teknikker som CRISPR og GMO'er fungerer i detaljer. Creatura har en åben sandbox-spiltilstand, der giver dig mulighed for at skabe ethvert bonsai-vivarium, du kan forestille dig, samt udfordringer i form af uddannelsesmæssige scenarier, herunder en omfattende tutorial. Sælg planteaflægger for at købe dekorationer og forbrugsvarer, undersøg fauna og flora for at låse op for avancerede DNA-redigeringsmetoder, og avl med tilstrækkelig tålmodighed og held sjældne og unikke eksemplarer til handel. Eller se bare græsset gro, baseret på den nyeste biologiske forskning, der bygger videre på arven fra Charles Darwin og Gregor Mendel. Det er jo bare videnskab.