Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Shadow Tactics er et hardcore, taktisk snigespil, der foregår i Japan, omkring Edo-perioden. Tag kontrollen over et hold af dødelige specialister, og snig dig i skyggerne mellem masser af fjender. Vælg din tilgang, når du skal infiltrere store slotte, sneklædte bjergkloste eller skjulte skov-camps. Sæt fælder, forgift dine modstandere eller undgå helt kontakt med fjenden. Gruppen er sammensat af meget forskellige personligheder. Først synes det umuligt at arbejde sammen. Men, gennem mange missioner, vindes tillid og venskab. Karaktererne udvikler deres egen dynamik, og hvert medlem vil skulle se deres egne dæmoner i øjnene. En af lederne af holdet er Hayato - en agil ninja, der lydløst ryder vejen gennem fjenderne med sit sværd og kastestjerner. Samurai Mugen foretrækker en mere kraftfuld tilgang og kan overvinde flere fjender på én gang, men mister dermed også en fleksibilitet. Aiko er en mester i camouflage, når hun distraherer fjender, forklædt som en geisha. Og gadebarnet, Yuki, sætter imidlertid fælder og lokker fjenderne i en dødelig skæbne. Den mystiske skarpskytte, Takuma, stoler dog på hans snigskytteriffel og "tager sig af" sine fjender på afstand. Spilleren skal nøje vurdere sine muligheder, for at mestre de udfordrende missioner: Hvordan vil karaktererne fungere som et hold? Hvilke en er bedst udstyret til hver opgave? Hvordan kan de bedst medstre en given mission? Planlæg din egen, kloge taktik, til at besejre fjender og fuldføre missioner.