RimWorld Console Edition - Ideology
HVAD TROR DU PÅ? Den nye Ideology-udvidelse giver alle personer et trossystem. Alt kan tilpasses. Du kan bygge fænomenale templer, afholde uforglemmelige ritualer, gå på jagt efter dit trossystems hellige relikvier og stræbe efter at transcendere virkeligheden i det nye, episke archonexus slutspil. Opdag nye måder at opleve RimWorld Console Edition på med den nye Ideology-udvidelse. MEMES Hvert trossystem bygger på en samling af 1-4 kernememes, hvor hvert meme repræsenterer en af trossystemets kerneidéer. Ved at kombinere memes og ændre detaljerne for, hvordan de udtrykkes, kan du skabe næsten uendeligt mange forskellige trossystemer. FORSKRIFTER Hvert meme kan lægge op til en bred vifte af forskellige forskrifter. Hver forskrift er en specifik regel eller vejledning, som påvirker specifik adfærd eller præferencer. Hvert trossystem har en holdning til slaveri – nogle synes det er en afskyelig skik, mens andre både accepterer og endda kræver slaver som del af deres tro. Det samme meme betyder ikke altid den samme forskrift – hvis ønsker hårfin kontrol, kan du redigere og randomisere forksrifter, lige som du vil. KONVERTERING Folk kan konvertere hinanden til nye trosretninger. Du kan sætte fængselsinspektører til at konvertere indsatte, eller bruge din moralske guides specielle evner. Folk vil også spontant prøve at konvertere andre omkring sig. SPECIELLE ROLLER Udnyt dine yndlingskolonisters styrker og evner ved at tildele dem formelle sociale roller. Hvert trossystem definerer specielle roller, som de troende kan påtage sig. RITUALER Hvert trossystem definerer en samling af unikke ritualer. Disse spillerkontrollerede begivenheder er specielle forsamlinger, som kan have en række forskellige påvirkninger, alt efter hvordan de udføres. GAURANLEN TRÆER En unik trætype, der kaldes Gauralan træet, vil en gang i mellem spire frem i nærheden af din koloni. Disse storslåede orange træer har et symbiotisk forhold med små væsner, der kaldes skovnymfer. EKSTRA MISSIONER Ideology tilføjer også nogle nye missioner såsom jagt efter relikvier, komplekse forhistoriske plyndringsmissioner, nye midlertidige lejre og at bistå tiggergrupper. NYE BYGNINGER Trossystemer låser op for nye bygninger. Mange af bygningerne bruges til at hjælpe med ritualer. Trossystemer låser også op for specifikke nye byggeelementer, som har særlige funktioner. STILE Hvert trossystem er forbundet med forskellige æstetiske stile. Stile påvirker, hvordan mange ting ser ud – ritualer, møbler, gulve, tøj og kunst. Dine kolonister vil elske at være omgivet af ting, der matcher deres trossystems stil, og nogle vil måske afvise andre trossystemers stile. ARCHONEXUS SLUTSPIL I takt med at din koloni bliver rigere, får du mulighed for at sælge det hele og starte forfra med dine yndlingskolonister og -dyr. Til gengæld får du en del af et kort, som fører til archonexuset – en kanal, hvorfra en forhistorisk superintelligent maskine siges at have påvirket den fysiske verden.