Ravenswatch - Merlin
Merlin, den berømte troldmand fra Arthur-legenden, slutter sig til Ravenswatch. Efter at have været fanget i århundreder i en søvnfængsel vævet af Lady of the Lake, hans tidligere kæreste, vågner troldmanden endelig op, frataget sin clairvoyance, men ikke sin magt. Fortabt og hjemsøgt af sin fortid slutter Merlin sig til Ravenswatch-heltene for at afdække sandheden... og ødelægge mareridtet. Denne nye spilbare helt udmærker sig ved sin enestående beherskelse af magi. Merlin er ikke begrænset til blot tre færdigheder: han kan vælge mellem ni trylleformularer, opdelt i tre kategorier, der afspejler hele omfanget af hans evner. * Naturbesværgelser: fremkald kolossale tornbuske, lad det regne med stjerner, eller oprejse et stenskjold, der eksploderer på dine fjender. * Arkan magi: Kast lyn gennem monstre, kast en ildkugle eller slip en frostkugle løs, der forfølger dine mål. * Hellig lys: helbred dine sår og dine allieredes sår, blænd dine fjender og nedbryd deres forsvar, eller undgå fare ved at teleportere dig væk. Når han kæmper, genererer Merlin Power Runes, en unik ressource, der forstærker hans magi og gør det muligt for ham at skabe ødelæggende kombinationer. Takket være hans mange forskellige magiske evner, hans fire ultimative evner og hans talrige talenter har spillet en hidtil uset dybde. DLC'en indeholder også fire skins, der kan låses op i spillet, samt tre eksklusive premium-skins: et Ravenswatch-outfit, et Nightmare-outfit og et Royal Counselor-outfit.