Resurgence-multiplayer-udvidelsen lader gamle fjender tørne sammen under slagene! Den præsenterer to nye baner, som er klar til at blive genindtaget: Firebase Condor-månebasen og Firebase Hydra-vandkraft-dæmningen. Den indeholder også forstærknings-pakker, som byder på seks nye figurklasser med racer, der har mistet liv eller hele planeter takket været reaperne: En batariansk skildvagt, batariansk soldat, geth-jæger, geth-ingeniør, krogansk mesterkriger eller en dedikeret asari-soldat (justicar). De nye våben i pakkerne er Geth Plasma SMG, Striker-angrebsriflen og Kishock-harpungeværet. Derudover vil fire nye stykker udstyr være med til at forstærke våbnenes stabilitet, nærkampseffekt, hovedskuds-skade og skjold-genopbygning.