Alliancen finder nye og uventede forbundsfæller i en desperat søgen efter dygtige soldater. Mass Effect 3: Reckoning indeholder syv nye våben, fem nye våbenopgraderinger, to nye typer udstyr og seks nye typer udstyr til figurer.