Rebellion-udvidelsen til multiplayer skaber to nye fronter mod The Reapers: Firebase Jades junglereservoir og Firebase Goddess på Thessia. Forstærkninger i spillet omfatter nu tre nye våben (Reegar Carbine, Krysae Sniper Rifle, Cerberus Harrier) samt nyt udstyr, engangsgenstande og seks nye figurklasser fra racer, der har mistet liv eller hele planeter til The Reapers: Quarian Engineer og Infiltrator, Vorcha Soldier og Sentinel, Phoenix Adept og Vanguard. Kampen fortsætter – hold skansen!