Noget lurer i rummets mørkeste afkroge, noget der er kraftfuldt nok til at dræbe en Reaper. Shepard kæmper en kamp mod tiden for at afdække galaksens bedst bevarede hemmelighed, inden Reaperne fjerner den for evigt. Tør du stå over for Leviathan?