Hunt: Showdown 1896 - Violent Balance
Denne DLC-pakke indeholder en jæger, to våben og en forbrugsgenstand: - Rangda's Shadow (jæger) - Charmed Calamity (Mako 1895 Claw) - Strike a Balance (Scottfield) - Wrath of Rangda (sticky-bomb) Før sin forvandling var hun bare endnu en ansigtsløs jæger i almindeligt tøj. Udmattet. Skrækslagen. En skygge af sig selv. Så mange dæmoner trivedes her og krøb gennem jorden, bygninger og levende og døde kroppe. Alt for ofte måtte hun se andre blive revet i stykker af monstre eller dræbt af hinanden, gennemboret af kugler eller sprunget i luften og hænge som dryppende, kødfulde klumper på pigtråd. Hendes øjne og hjerte blev fyldt med mørke, indtil der ikke var plads til mere mørke. Hun havde brug for et andet sted at gøre af det. Masken førte til hendes forvandling. Ligesom hun havde lært som barn derhjemme, lavede hun den af træet fra det samme træ, der skilte sig smukt ud fra de andre i den østlige ende af Windy Run. Da hun var færdig, holdt hun pligtopfyldende og ærbødigt masken ud mod træet og gled den over ansigtet. Udmattelsen og frygten var væk. Masken forestillede dæmondronningen Rangda fra sin mors historier. Når hun bar den, følte hun sig også i stand til at lede ondskabens hære, når hun ville det. Hendes mareridt var de samme, men i stedet for at få hende til at vågne skrigende og badet i koldsved, trøstede de hende, som et blodvarmt bad, der kun ville absorbere alle hendes onde indfald. Svaret havde altid ligget i hendes hjerte, præget af historierne fra hendes barndom. Nu forstod hun, at dette aldrig burde have handlet om det gode mod det onde i denne indtrængen. Hemmeligheden lå i erkendelsen af, at det gode aldrig ville sejre - at ingen af siderne ville vinde. For dansen mellem det gode og det onde var evig, og det havde altid været meningen. Hun udskar endnu maske - en af det gode - og bar den på ryggen som et tegn på sin forpligtelse til balance. Men det var dæmondronningens maske, hun ville bære på sit ansigt. For på disse jagtmarker herskede ondskaben, synlig i enhver af korruptionens fordærvede skabninger og ethvert rådnende sår af fordærv. For Rangda var sådan et sted intet mindre end paradis.