HeXen II
Hexen II er et dark fantasy-førstepersonsskydespil og et RPG udviklet af Raven Software og udgivet af id Software i 1997. Det er det tredje spil i Heretic/Hexen-serien og den episke afslutning på Serpent Riders-trilogien. Historie The Four Horsemen of the Apocalypse lurer i skyggerne forude. De er Death, Pestilence, Famine og War, og de er roden til alt ondt. Men de er langt fra dit største problem. Den sidste af de tre Serpent Riders, Eidolon, er stadig i live. Du spiller som den magikyndige Necromancer, den snigende Assassin, den defensive Crusader eller den offensive Paladin, og du skal overvinde de mørke generaler samt deres legioner fra helvede, før du kan stå over for Eidolon og forsøge at gøre en ende på hans glubske stormløb. Hvis du kommer med fred, vil du helt sikkert dø. Indeholder - Vælg mellem fire klasser: Paladin, Crusader, Assassin og Necromancer. - Oplev Quake Engines sande, polygonbaserede modellering med de mest realistiske og detaljerede miljøer, man har set op til 1997. - Gør brug af forskellige besværgelser, kræfter og 32 nye våben. - Optjen erfaring og stig i niveau for at få flere livspoint og oplåse evner såsom forøget hastighed, ildkraft og springeafstand. - Kæmp dig vej gennem fire dæmoninficerede verdener med unikke temaer: Medieval European, Ancient Egyptian, Mesoamerican og Greco-Roman. - Stå over for onde Knight Archers, Fire Imps, Were-Jaguars, Skull Wizards og flere. ‑ Spil kooperativt med venner, eller kæmp mod dem i en blodig deathmatch. Understøtter op til 16 spillere via LAN og online.