Velkommen til Yara, et tropisk paradis, hvor tiden er gået i stå. Antón Castillo er diktator i Yara og fast besluttet på at genvinde sin nations tidligere storhed med alle midler, og hans søn Diego følger i hans blodige fodspor. Deres undertrykkende styre har ført til en revolution. - Du spiller Dani Rojas, en lokal yaraner, der kæmper i en moderne guerilla-revolution for at befri Yara. Spil hele spillet solo eller med en ven i co-op. - Udforsk jungler, strande og byer til fods, på hesteryg eller i et bredt udvalg af fartøjer inkl. både og jetski, mens du bekæmper Castillos regime i det største Far Cry-spil nogensinde. - Mærk kampens spænding med et arsenal af hundredvis af våben sammen med hjælpsomme amigoer som hunden Chorizo og alligatoren Guapo. - Nyd helt nyt content og funktioner, der er tilføjet siden spillets lancering, inkl. fire nye specialoperationer, frie blockbuster-crossover missioner og fanefterspurgte opdateringer så som New Game Plus, Completionist Aid, en ekstra svær sværhedsgrad og fire nye pladser til udrustning. Der har aldrig været et bedre tidspunkt at slutte dig til millioner af spillere i Yara!