Europa Universalis IV: Leviathan
I Europa Universalis IV: Leviathan-udvidelsen får du værktøjer til at centralisere og akkumulere magt til dit land. Nye diplomatiske handlinger giver dig midler til at gå op imod mægtigere modstandere, og nye økonomiske værktøjer gør det muligt for dig at etablere rige vassalstatimperier, der tiltrækker velstand og udvikling til din monumentale hovedstad. Leviathan tilføjer også nye forbedringer til andre kerneområder af spillet, for eksempel til kolonier og regentskaber. Funktionerne i Europa Universalis IV: Emperor er: ◾Bed om tjenester: Færdigbered tjenester med andre nationer, og brug dem til at fremme diplomatiske mål. ◾Nye regentskabsmuligheder: Regentskabsråd repræsenterer den mest magtfulde ejendoms interesser og kan forlænges for at forsinke fremkomsten af en uværdig monark. ◾Specialiserede kolonimagter: Lad dine kolonier fokusere på militærhjælp, handelskraft eller selvstyre. ◾Koncentrér udvikling: Du kan nu stjæle udvikling fra dine vassalstater eller territoriebesiddelser for at styrke magten i din hovedstad. ◾Plyndre hovedstad: Du kan plyndre en fjendes hovedstad som en betingelse for fred og dermed kanalisere udvikling tilbage til den vigtigste metropolis. ◾Udvid infrastruktur: Provinser kan udvide deres kapacitet for at bygge nye strukturer og fabrikker, hvilket giver mindre nationer mulighed for at skabe centre for velstand til en moderat pris. ◾Centralisér stat: Reducér regeringsomkostninger ved at anvende ubrugte reformpoint. ◾Totemisme: Nationer, der følger totemist-religionen, kan ære en gudekreds af tidligere ledere og dermed optjene bonusser, der afspejler de evner, de besad, da de var live. ◾Monumenter: Udvid og etablér store projekter, og tilføj nye bonusser til dit imperium. ◾Nye enhedsmodeller: Nye hærånder til sydøstasiatiske nationer, inklusive indokinesiske, indonesiske og polynesiske nationer. ◾Og meget mere: Inklusive evnen til at tæppebelejre fjendtlige provinser, indkalde transporter som plutokratisk nation, se arvinger opnå legitimitet, imens de venter på at arve tronen og andre forandringer.