Endless Space 2: Penumbra
Umbral Choir har rejst gennem universet siden tidernes morgen og observerer tavst verdens fortrædeligheder. Omsider hørte de Endless-galaksens dødsskrig og besluttede sig for at haste dertil med hjælp til de lidende. Umbral Choir ejer kun ét enkelt skjult system gennem hele spillet. De kan dog udvide og nære økonomien ved at bygge fristeder i neutrale eller fjendtlige systemer anonymt. Denne fraktion forlader sig meget på evnen til at holde sig skjult og den formidable brug af hacking.