Endless Space 2: Awakening
Denne ældgamle race af ivrige opdagelsesrejsende herskede engang over et enormt imperium, som gik i forfald, da deres guder, De forsvundne, blev dræbt, og nu drømmer de om den dag, guderne vender tilbage. Det faktum, at de er blevet vakt til live, betyder, at halvdelen af profetien er gået i opfyldelse. Og resten? De har et stort forspring inden for teknologi, men er dårlige til videnskab, så de er afhængige af at finde forsvundne relikvier for at kunne udvikle sig teknologisk. Deres forhold til Academy giver dem mulighed for at tage kontrollen med andre systemer ved hjælp af indflydelse fra deres templer og derpå konvertere disse systemer, så de arbejder for Academy (mod en anselig belønning, naturligvis).