Du er Hawke, en flygtning, der forsøger at blive champion af Kirkwall. Kæmp dig vej til magten gennem episke kampe, alt imens du tager beslutninger, der er afgørende for civilisationens udvikling. Din jagt på magten begynder nu, men vil historien huske dig? Spilfeatures: Cinematisk historie. Oplev 10 år med kampe og intriger med et ikke-lineært handlingsforløb fuldt af action. Et nydesignet dialogsystem giver spillerne et bedre grundlag for at træffe beslutninger. Tilpas din kamp. Masser af besværgelser og tre medkombatanter giver uendelige muligheder i hver eneste kamp. Nyd det hurtige kamptempo, eller sæt kampen på pause for at udstede individuelle ordrer til dine kammerater. Tænk langsigtet. Dine handlinger betyder mere end nogensinde før, og du skal tænke langsigtet, da du har 10 år til at nå dit mål. Alle dialoger og beslutninger under kampene påvirker dine relationer til andre, og jo bedre venskaber, du har, desto flere valgmuligheder.