Deponia
Daedalic Entertainment, der tidligere blev kaldt for “Lucasarts fra Tyskland“ af magasinet GameStar, inviterer spillerne til et fantastisk komedieeventyr, som udvikler sig rundt om en vanvittig kærlighedshistorie mellem Rufus og Goal. I Deponia har verden udartet sig til en stor losseplads, hvor den sære Rufus udlever sin triste eksistens. Han er en del af den laveste sociale klasse, fordømt til at leve sit liv mellem virkelige bjerge af affald. Han håber på en mulighed for at blive en del af de riges verden, som lever i en by, der flyder højt over skyerne. Skæbnen synes at smile til den storsnudede døgenigt, da den tiltrækkende kvinde ved navn Goal, fra det højere samfund, dumper ind på en af lossepladserne. Rufus beslutter at hjælpe den unge kvinde, ved at bringe hende tilbage til sin mand. Da han bemærker, at Goals mand ligner ham selv på en prik, udtænker han en djævelsk plan til at få adgang til den øvre verden. Men alt går dog ikke efter planen, da han har følelser for skønheden, som begrænser hans sædvanlige hensynsløshed. Hjælp Rufus, den stakkels dreng fra lossepladsen med at vinde pigen fra himlen. Kun med denne rige pige fra hans drømme, vil han kunne slippe væk fra Deponia og helt uventet redde planeten.