Deceit 2: Alien Pack
Alien-pakken Afslør truslen fra en fremmed livsform med Bedrager, den ultimative mester i efterligning! Brug de klæbrige tentakler og den avancerede rumteknologi til at ændre form, så du kan overliste, undslippe og til sidst besejre dine nye "venner". Med denne pakke får du mulighed for at spille som det nyeste medlem af Cursed-teamet, Voidstalker. Derudover får du også en tyngdekraftsgranat, et avanceret våben. Terror: Bedrager Bedrageren er en fremmed livsform, der er sygeligt besat af mennesker, og som har overtaget et ensomt rumskib et sted ude i det dybe rum. Den holder alt ombord i perfekt stand og venter tålmodigt på de "venner", som den håber vil vende tilbage på et tidspunkt. Bag dens lidt fjollede, venlige facon gemmer der sig et rovdyr, som altid er parat til at slå til, og som kan skifte mellem to forskellige former og har et arsenal af mærkelige evner til rådighed. Parasitform Bedragerens første form. Et knæhøjt, slimet væsen. Det hurtigste væsen i spillet. Kan ikke skræmmes væk med lys, men er selv ude af stand til at forvolde direkte skade. Den bevæger sig rundt på kortet på jagt efter en tom vært, som den kan tage bo i. Værtsform Bedragerens anden form. Når Bedrageren inficerer en vært, forvandles den til en svævende rædsel med en mund på maven. Hvis den udsættes for direkte lys, vender den tilbage til sin parasitform, og hvis det lykkes at gøre den ukampdygtig, destruerer den sig selv med katastrofale følger for omgivelserne. Værtens energi (passiv) Hver vært har en begrænset mængde energi, som regenereres passivt over tid. Når værten løber tør for energi, udstøder den parasitten og påbegynder en selvdestruktion. Tunge Bedragerens sande form afsløres, og den åbner sit mægtige gab og vikler sit offer ind i sin tunge. Offerets Sanity-point reduceres gradvist, indtil offeret dør. Ekkolokalisering Bedragerens Noodle-arm dækker værtens øjne og beskytter den mod lys. Dette gør værten midlertidig blind men aktiverer ekkolokalisering, der bruger Noodles skrig som ekkolod. Hop Bedrageren tager et hop, så den kan komme tættere på byttet. Selvdestruktion (brækbombe) Når værten er gjort ukampdygtig eller drænet for energi, udspyr den slim ud af gabet, og så eksploderer den og giver massiv Sanity-skade i et stort område omkring sig. Forbandelse: Voidstalker Voidstalker er en tavs snigmorder fra rummet. Dens styrker er hemmelighed og præcision. Ved hjælp af den frygtede Voidblast-evne planter den en skjult tidsindstillet bombe på det intetanende offer. Spilgenstand: Tyngdekraftsgranat Et højteknologisk våben, der manipulerer selve rummet. Når den eksploderer, skaber den et sort hul i miniformat, som ved hjælp af tyngdekraft trækker alle i nærheden ind mod sit centrum. Ofrene er hjælpeløse, når de bliver trukket ind af tyngdekraften, mens Terrors forbliver upåvirkede.