Hvad sker der, når kroppen vokser, uden at hjernen kan følge med? Barnets frygt og angst fanget i en fuldvoksen mands krop. En rasende krop med adgang til en motorsav? En der ved, hvad der sker, når du ikke adlyder familien. Hvad der sker, hvis nogen finder ud af, hvad der er i gryderetten. Leatherface er ikke bare et forstyrret menneske iklædt en maske af hud. Han vil accepteres og forstås. Han har haft et brutalt liv, der har gjort ham til det, han er. En vagthund, der aldrig stiller spørgsmål, og som tror, at alle problemer kan løses med en motorsav.