Spil efter behov-versionen understøtter engelsk, fransk, italiensk, tysk, spansk. Dark Souls er et actionrollespil, der foregår i et rigt, mørkt fantasy-univers. Anspændt udforskning under jorden, drabelige møder med fjenden og banebrydende onlinefunktioner kombineres til en helt særlig rollespilsoplevelse. Dark Souls overskrider grænser med et gnidningsfrit design, der opmuntrer til udforskning og giver en variabel spiloplevelse.