Between Horizons
Between Horizons foregår ombord på Zephyr, menneskehedens førstegenerationsskib på vej til en anden stjerne. Du spiller Stella, som blev født på skibet for 24 år siden og for nyligt arvede sin fars stilling som sikkerhedschef. Dyk ned i den sammensværgelse, der ligger bag hændelsen, som truer med at forstyrre Zephyrs sociale orden og ødelægge dens mission. Between Horizons er et moderne 2,5D pixelart-eventyr, der bringer en vidtforgrenet fortælling ind i en semiåben verden. Teamet hos DigiTales har draget nytte af adskillige erfaringer fra deres første spil, Lacuna, og velkendte løsninger på designproblemer i detektivspil for at give spilleren mest mulig handlingsfrihed i efterforskningsprocessen – alt imens de opretholder tempoet i en meningsfuld historie, der vil få dig til at revurdere din moralske dømmekraft og træffe stadig sværere beslutninger, efterhånden som situationen ombord på skibet kommer ud af kontrol. - En ny oplevelse: Between Horizons kombinerer efterforskende gameplay med en vidtforgrenet sci-fi-historie i et miljø i Metroidvania-stil, der bliver ved med at udvide sig. - Løs selv sager: Det fleksible bevissystem lader spilleren tildele spor til sager, konfrontere beboere på skibet og indsende enhver sag med bevis, som spillerne har forbundet til den. Alt, der findes på skibet, er forbundet, men at finde ud af hvordan – dét er udfordringen. - Hvad er omkostningen?: Under spillets spændende og troværdige sci-fi-plot ligger en række tankevækkende problemer, der inviterer spillerne til at veje ansvar generationerne imellem op mod personlig frihed. - Få et nyt perspektiv: Tidløst pixelart blandet med 3D-miljøer og fængslende visuelle effekter forenes i Between Horizons og skaber en unik og smuk kunststil. - Man kan nemt fejle: Man får ikke en chance til – hvis man indsender de forkerte løsninger, betyder det, at historien fortsætter, og spillerne må leve med konsekvenserne. Et nyt, forbedret automatisk gemmesystem sørger for, at der ikke er nogen vej tilbage, når historien forgrener sig, og slutningerne baseres på spillerens valg. Intet af dette kan fortrydes.