Valguero er et rige, hvor middelalderlegende og gammel hukommelse flettes sammen, dets bølgende højland og hvide klipper skygget af smuldrende relikvier, der længe er genvundet af tiden. Fra frossen tundra genfødt i en gylden tåge til lavafloder, der skærer sig gennem skyggefulde dale, fortæller hvert biom en historie om kongeriger, der er rejst og faldet, og om overlevende, der vovede at finde deres plads blandt ruinerne. Både smuk og brutal, Valguero er et land, der ikke kun tester din styrke, men også det mærke, du vil efterlade. Træd ind i en genopvakt verden, hvor den klassiske Valguero genfødes til ARK: Survival Ascended, skarpere, vildere og mere dødbringende end nogensinde. Valguero inkluderer: - Over 63 kvadratkilometer land og hav, hvert hjørne gemmer på vidundere og farer, der venter på at blive afsløret. - Ti forskellige biomer, fra den glødende, genskabte Tundra, hvor skønhed slør dødelig kulde, til tårnhøje Redwoods, fejende White Cliffs, tætte jungler, frosne snemarker, fyrre- og egeskove, lysende hav og dybhav og den skyggefulde afgrund af Aberration Trench. Hvert miljø fortæller en historie, og overlevelse kræver både list og mod. - Megaraptoren, et frygtindgydende apex-rovdyr, der forfølger i stilhed, og dets gennemtrængende blik og hensynsløse slag gør det til et mareridt. Denne skumle jæger dominerer som Valgueros ultimative boss-møde. - Rock Drakes rede i Aberration Trench, udfordrer overlevende til at risikere dybderne for deres præmie. - Deinonychus, en klippespringende jæger, hvis seglformede kløer finder bytte med frygtindgydende fart, og river ind i de levende, mens dens ofre kæmper. - Mød Reapers terror i Valgueros Aberration Trench, hvor overlevelse af deres angreb kan give chancen for at bringe et af disse dødssmukke levende våben under din kontrol. - En labyrint af huler og huler, fra glitrende kamre til afgrundsdybder. I Redwoods spøger en vild arachnid-vogter indgangene til glemte huler, en evigt tilstedeværende trussel i skyggerne. - Spredte ruiner og gamle monumenter, hvisker historierne om kongeriger og overlevende, der er gået tabt. Med landskaber lige så betagende som de er nådesløse tilbyder Valguero en overlevelsestest ulig nogen anden. Vil du mestre denne digels prøvelser eller blive opslugt af dens skygger?