Strandede nøgen, dehydreret & sultende i et stort ørken, selv de mest garvede ARK overlevende skal hurtigt finde vand, gå på jagt efter mad, høst, kunsthåndværk, og bygge husly til at have nogen chance for at overleve. Brug færdigheder finpudset på ARK s fjerne Island til at dræbe, tamme, race, og ride den mystiske nye skabninger, der har udviklet sig til at overleve ørkenens ultra barske forhold , herunder ...DRAGERNES! Rejse frem og tilbage mellem øen og ørkenen til team op med hundredvis af spillere over begge verdener eller spille lokalt! UDFORSKE EN NY VERDEN Scorched Earth tager ARK spillere til et helt nyt kort, der består af seks unikke, ørken tema biomer - klitter, høje ørken, bjerge, kløfter, marsk og oase - hver med deres egen æstetik og økosystem. Fyldt med ruiner, huler, og gejsere, vil overlevende finde en helt ny grænse til at udforske og master. TÆMME NYE SKABNINGER De nye biomer i Scorched Earth er fyldt med farlige nye skabninger to matcher dem selv, og det frygtløse overlevende vil finde att mange af dem kan tæmmes. Led en karavane af kamelen-lignende dyr eller fire regn ned over dine fjender fra bagsiden af en drage. Bare huske dit skridt, eller du måske attract en Død Orm! HÅNDVÆRK OVER 50 NYE EMNER Brug hvilke midler, de kan nasse sammen, kan overlevende håndværk nye outfits og strukturer til at beskytte dem fra varmen, og nye værktøjer til at hjælpe dem med at overleve i denne øde omgivelser. Spillere kan bruge piske, boomeranger, og flammekastere til at forsvare sig, eller brønde, vindmøller, og olieraffinaderier til at give deres baser med ressourcer. Når det bruges kreativt, kan disse elementer åbne helt nye strategier for overlevelse, selvforsvar eller stammekrige. EROBRE NYE UDFORDRINGER Ligesom øen før det, ørken Scorched Earth er hjemsted for flere mystiske obelisker af ukendt oprindelse. Udnyttelse deres magt vil bringe overlevende ansigt til ansigt med den ARK mest dødbringende boss væsen til dato - den grumme Manticore! Er det beskytter et stærkt våben, en dyrebar relikvie eller mysterier ARK selv? Kun overlevende, der besidder modet til at konfrontere denne frygtindgydende bæst vil lære sandheden. REJSE MELLEM VERDENER Overlevende kan tage deres karakter, foretrukne skabninger og genstande mellem øen og de nye ørken ARKs, gøre deres ø - bolig venner jaloux med alle de fantastiske nye varer, strukturer, væsener og hemmeligheder, de finder i ørkenen.