Strandet nøgne, dehydreret og sultende i en stor ørken, skal selv de mest erfarne ARK-overlevende hurtigt finde vand, jage efter mad, høste, lave håndværksgenstande og bygge husly for at have nogen chance for at overleve. Brug færdigheder finpudset på ARKs fjerne ø til at dræbe, tæmme, opdrætte og ride de fantastiske nye væsner, der har udviklet sig til at overleve ørkenens ekstremt barske forhold, inklusive... DRAGER! Rejs frem og tilbage mellem øen og ørkenen for at slå dig sammen med hundredvis af spillere på tværs af begge verdener eller spil lokalt! UDFORSK EN NY VERDEN Scorched Earth tager ARK-spillere til et helt nyt land, sammensat af seks unikke biomer med ørkentema – klitter, høje ørken, bjerge, kløfter, badlands og oase – hver med deres egen æstetik og økosystem. Overfyldt med ruiner, gejsere og indviklede ældgamle hulesystemer, vil overlevende finde en helt ny grænse at udforske og mestre. TÆM NYE VÆSEN Den Scorched Earths biomer er fyldt med farlige nye skabninger, og den frygtløse overlevende vil opdage, at mange af dem kan tæmmes. Før blandt andre en karavane af de kamellignende Morellatops, eller regn ild ned over dine fjender fra bagsiden af ​​et elementært Wyvern. Bare pas på dit skridt, ellers tiltrækker du måske en dødsorm! HÅNDVERK OVER 50 NYE VARER Ved at bruge de ressourcer, de kan samle sammen, kan de overlevende lave særskilte nye outfits og strukturer for at slå varmen og nye værktøjer til at hjælpe dem med at overleve i dette øde miljø. Spillere kan bruge piske, boomerange, flammekastere, motorsave og meget mere til at forsvare sig selv, eller sådanne ting som telte, brønde, vindmøller og olieraffinaderier til at forsyne deres baser med ressourcer. Når de bruges kreativt, kan disse værktøjer åbne op for helt nye strategier for overlevelse, selvforsvar eller episk stammekrigsførelse. EROBRE NYE UDFORDRINGER Forbered dig på farlige elektriske storme, blændende sandstorme, forvirrende hedeslag, og slip kraften fra de mystiske obelisker løs for at stå ansigt til ansigt med ARK's mest dødbringende chefvæsen til dato - den glubske Manticore! Beskytter det et kraftfuldt våben, et dyrebart levn eller mysterierne i selve ARK? Kun overlevende, der har modet til at konfrontere dette frygtindgydende udyr, vil lære sandheden.