Når du vågner op inden for en virtuel simulering, skal du overleve i en verden i modsætning til noget, du har set før! ARK: Genesis repræsenterer en ny, historieorienteret begyndelse i ARKs episke overlevelsessaga. Med en underligt kendt følgesvend, HLN-A, skal du overvinde simuleringens strenge tests. Kun ved at kæmpe, opbygge, temme og udforske vil du afsløre hemmelighederne bag dette forbudte sted. KONGERER HVER MISSION En holografisk guide til simuleringen, HLN-A, tilbyder en bred vifte af missioner i forskellige vanskelighedsniveauer, som du kan tackle i dit eget tempo - alt fra nedskydning af bølger af fjender ved hjælp af power-ups, eskortering af sårbare babyvæsener til deres forældre, spore og jage magtfulde bosser, konkurrere i Dino Races, endda spille en runde Dodo-Basketball og meget mere. Simuleringen i sig selv er ikke perfekt, så du kan tjene ekstra kredit (og oplevelse) ved at fikse de fejl, der er spredt over hele verden. Ved at udføre missioner tjener du sekskanter, som du kan bruge til ekstra ressourcer, TEK-genstande, rejse mellem miljøer og mere. UDFORDRE LETALE LANDSKAP ARK: Genesis har smukke biome, der er modne til efterforskning - men de vil alle have dig død. Simulatoren tester din blanding på tværs af fremmede fremmede moser, dybe undersøiske skyttegrave, frigide bjergtoppe, farlige vulkanske bjerglandskaber ... og endda den vilde lavtvægtsoverflade på en fremmed måne. At erobre hvert område kræver forberedelse, smarts og evnen til at improvisere, så når en vulkan regner ild fra himlen, en lavine begraver dig, eller en boblebad trækker dig ind i det dybe salt, er du klar til at imødegå udfordringen! JAGT OG TAM NYE SKABER Miljøerne kan være farlige, men de er intet i sammenligning med de nye skabninger, der kalder ARK: Genesis hjem: web-spindende edderkoppedyr, søde men dødbringende formskiftere, havskildpadder på størrelse med øer og lavadyr, der fungerer som levende smedjer. Plus, hvem ønsker ikke at flyve rundt på en enorm rumhval, der er i stand til at rumme rummet? Beher simuleringen, og du kan teste dig selv mod en mystisk ny chef ... som ARK aldrig har set før. GEAR OP OG OPBYGGET Mens du modner de mange farer ved ARK: Genesis, skal du tage lidt tid på at skabe nyt udstyr. Bær våben som kombinerede plasma-kløer og fjernstyrede krydsermissiler. Lav værktøjer fra fiskenet til minebor eller nye køretøjer såsom hover-skiffs. Byg interaktive strukturelle elementer som trykplader, alarmsystemer, hoppeklodser, havplatforme og mere. Uanset om du er en go-it-alone survivalist, en våbenskabende varmesøn eller en base-bygningsarkitekt, har denne udvidelse et håndværksprojekt, der passer til dig. VIL DU PASSERE TESTEN? ARK: Genesis tager din historie i en helt ny retning - og din evne bestemmer din succes. Alt vendes op til den højeste ramme: udfordringerne, farerne ... og de enorme belønninger. Kun de hårdeste og smarteste overlevende vil bestå alle simuleringens mange test. Vil du være en af dem?