Når overlevende vågner op til 'Aberration', en forladt, fejlfungerende ARK med et omfattende underjordisk biomsystem, står de overlevende over for eksotiske nye udfordringer, der ikke ligner noget før: ekstremt radioaktivt sollys og miljøfarer, ziplines, vingedragter, klatreudstyr, huleboliger, ladebatterier og langt mere, sammen med en stald af ekstraordinære nye skabninger venter i de mystiske dybder. Men pas på de 'navnløse': ubønhørlige, element-infunderede humanoider, som har udviklet sig til ondskabsfulde lyshadende monstrositeter! På Aberration vil overlevende afsløre ARK'ernes ultimative hemmeligheder og opdage, hvad fremtiden byder på for dem, der er stærke og kloge nok til at overleve! EN ARK GÅET SKÆK Aberration placerer overlevende på en beskadiget ARK: dens indre atmosfære er sivet væk, hvilket resulterer i en hård overflade med intens stråling og et væld af frodige biomer under jorden. Med vedligeholdelsessystemerne i denne fejlfungerende ARK præsenterer de mange farer, væsner og naturen i miljøet en spændende ny verden at udforske og mestre. TÆM NYE VÆSEN Fang og tæm fjorten nye skabningstyper med fantastiske evner! Klatre op ad vægge og glid gennem luften på en selvcamoufleret Rock Drake', hold mørket i skak med et af fire venlige 'Lantern Pets', eller tag fat i og smid flere væsner samtidigt med et massivt 'Cave Crustacean', eller -- hvis du er modig nok - lad den forfærdelige "Reaper Queen" imprægnere dig, og skab en ond mandlig Reaper alien-livsform, du kan tæmme og kontrollere. LAVER 50+ UNIKE ARTIKLER Med 30 nye Engrams til at fremskynde dit håndværk, har du nu adgang til huleklatrende picks, glidende vingedragter og ziplines til at krydse denne nye ARK. Dominer det barske miljø og beskyt dig selv med hazmat-outfits, opladningslanterner, flashbangs, batterier, glowsticks, railguns og meget mere. Trives ved at samle nye ressourcer, bruge fiskekurve og gassamlere. EROBRE NYE UDFORDRINGER Da vedligeholdelsessystemerne i denne nye ARK ikke fungerer, er jordskælv, strålingseksponering, gaslækager og elementkamre blandt de mange farer, som overlevende vil lære at kæmpe med Aberrations fem nye store biomer, både over jorden og under overfladen. EN INTRIGANT HISTORIE Gør dig klar til at tage fat på den skræmmende trussel, der lurer i de dybeste dybder af Aberration, mens du afslører ARK'ernes ultimative hemmeligheder og lærer mere om fremtiden for selve Ark!