Alcatraz
Prøv at flygte fra det mest berømte fængsel i verden, Alcatraz. Mange har forsøgt at flygte. Mange har slået fejl. Nu har du chancen for at føje dit navn til listen over 'famøse' flugtforsøg, som du prøver at flygte fra ét af USAs stærkeste fængsler. Alcatraz Federal Penitentiary er blevet møjsommeligt ombygget i The Escapists, og nu skal du mestre rutinen, planlægge din strategi og udføre din helt egen flugt fra Alcatraz. The Escapists er et prisbelønnet fængselsflugt-simulationsspil, der giver spillere muligheden for at få lidt munter indsigt i det daglige fængselsliv. Et strategispil om overlevelse i fangenskab og dristige planer, som giver dig 'frihed' til at leve livet som fængselsfange, lægge planer og gennemføre dristige flugtforsøg.