Encodya
Neo Berlin, 2062. Tina - en ni-årig forældreløs pige - bor sammen med sin store klodsede robotværge, SAM-53, i et selvlavet skur på en tagterrasse i Neo-Berlin, en mørk storby, kontrolleret af store virksomheder. Tina er et barn i byjunglen, der har lært at leve alene, og finde hvad hun har brug for i byens affaldscontainere. Hendes sjove robot følger hende altid og er programmeret til at beskytte hende uanset hvad. En dag opdager den lille pige, at hendes far efterlod hende en vigtig mission: at fuldføre sin plan om at redde verden! Tina og SAM drager ud på et utroligt eventyr, i forskellige virkeligheder, fulde af bizarre robotvæsener og groteske mennesker. Gennem gåder og spændende samtaler finder de den sande mening med livet.