The Sinking City 2 —udgivelse Deluxe
Deluxe-udgaven indeholder hovedspillet og »Arkham Field Kit«: tre sæt tøj til hovedpersonen – »Anatom«, ›Vidne‹ og »Kættersk heraldik«; tre drømmeessenser, så du kan mestre dit første talent i god tid, samt et sæt ressourcer med en nyttig forsyning af ammunition, helbredelsesmidler og genstande til håndværk. Overlevelseshorror i Lovecrafts univers The Sinking City 2 er et tredjepersons overlevelseshorrorspil, der udspiller sig i Arkham i 1920'erne. Afbalanceret, spændende og ressourcefattig: presset stiger, jo dybere du dykker ned; kun øjeblikke i usikre skjulesteder giver lindring, og frygten bliver noget, du må lære at kontrollere. Hold øje med dit inventar, løse forvirrende gåder og vend tilbage ad de fundne stier for at hente forsyninger og udstyr. Arkham, New England En havneby fra de »brølende 20'ere«, der ryster under byrden af en overnaturlig oversvømmelse. Gaderne er plettet af tidevandet og art deco-arkitekturen er ødelagt. Spikizierne er mørklagte. Områderne virker beboede, men ødelagt af vandet; man må bevæge sig rundt til fods eller med båd, lede efter smuthuller bag sammenstyrtede dæmninger og afsløre hemmeligheder, der er gemt i stuerne. Du besøger et hospital, hvor viden skjuler ansigter, en fiskemarked, hvor varerne kan bide hånden af dig, og du dykker dybt ned under byen – der, hvor gamle rædsler rører sig. Redning med umulige odds En ritual, der gik galt, fangede hendes sjæl i Drømmelandet, og nu har onde kræfter bortført hendes krop. For at redde din elskede kvinde må du begive dig ud på en farlig rejse gennem katastrofen til selve kilden til oversvømmelsen; hendes tilstedeværelse er altid mærkbar, men næsten umulig at fange. Frygtindgydende fjender Slimdyr vækker de døde til live. Dybhavsdyr dukker op fra de mørke vande. Skygger forvrænger rummet og sætter nerverne på prøve. Nogle kampe kræver frontale sammenstød, mens andre tvinger dig til at trække dig tilbage, omgruppere og forberede dit udstyr i et sikkert skjulested. Eller du kan tage fat på en ekstra efterforskning og vende tilbage med forbedrede våben. Udforsk efter eget ønske Efterforskning er nøglen til overlevelse. Undersøg resterne af ritualer, gennemgå uhyggelige beviser, dechifrer dagbøger, der ikke burde eksistere, og riv masker af, der ikke vil komme af. Ekstra sager blokerer aldrig vejen til finalen, men de åbner sikrere ruter, værdifulde forsyninger og forbedringer, der øger dine chancer for at overleve i den næste kamp. Skabt med enestående dedikation The Sinking City 2 bygger på Frogwares' detektiviske rødder for at præsentere en overlevelseshorror, der trænger ind i dybet og slår til uden nåde. Næret af udviklernes fanatisme og feedback fra communityet er dette spil den sande legemliggørelse af den lovecraftianske oplevelse: myter, der er blevet virkelighed, og uforståelig rædsel, der opstår i deres skygge.