The Valiant
Vi er de modige og tapre – og i The Valiant vil vores broderskabs styrke føre os til sejr. HISTORIEN Følg den tidligere korsridder Theoderich von Akenburg, der desillusioneret over krigens grusomheder kaldes tilbage i kamp på grund af begivenheder, der skete 15 år tidligere. Her fandt han og hans våbenbroder, Ulrich von Grevel, et stykke af en ældgammel artefakt: Aarons stav. En ung munk ved navn Malcom dukker pludselig op ved Theoderichs dør med nyheder. Han beretter om stavens kræfter, som aldrig skulle være faldet i menneskehænder, og nu er Ulrich blevet besat af tanken om at samle resten af staven. Hvis det lykkes ham, vil det føre til voldsom ulykke og lidelse. Theoderich påtager sig opgaven at finde de sidste stykker for at skjule dem fra Ulrich, og hans rejse fører ham tværs gennem Europa og Mellemøsten. Undervejs møder han andre krigere, der slutter sig til ham. Den gamle Reinhard von Kempten fra Den Tyske Orden og den ærgerrige, unge lejemorder Grimhild Eidottr med sit Raven Company har vidt forskellige mål for øje, men langsomt opstår et venskab, som vil overleve de mange prøvelser på deres vej.