Hunt: Showdown 1896 - Lonely Howl
Denne DLC-pakke indeholder en jæger, to våben og et værktøj: - Lonely Howl (jæger) - Ripper (Pax Claw) - Stalker's Snarl (jagtbue) - Rawhide (knojern) Kød og knogler af pelsede dyr, stanken af sydende indvolde og den rustne lugt af blod, der drypper fra opskårne vener, var det første, der brændte sig fast i Leonel Frisks unge sind, og det vækkede noget grusomt i ham: En unaturlig hengivenhed over for vold. Denne søn af dygtige ulvejægere fra Kansas har set sin mor og far spore, jage og opsprætte dyr, fra han lå i sin vugge. Hver gang et bytte blev slæbt hjem til slagtehuset, voksede blodrusen i ham og fyldte hans sind med bloddryppende drømme. Da han første gang holdt et lille jagtbytte i sine blodrøde hænder under fuldmånens sølvfarvede skær, hylede ulvene som for at fejre hans overgangsrite, ganske uvidende om den blodtørst, der blussede i hans hjerte, og de blodsudgydelser der ventede dem fra hans hånd. Det var ulvene – ikke hans far – der lærte Frisk at jage. Frisk var misundelig på deres brutale natur og jagtevner og ville bevise sit værd, ved at dræbe ulvenes alfahan med den Caldwell Pax hans far havde givet ham. Han kom sejrrigt ud af kampen, og iklædte sig alfhannens pels, mens han fæstnede ulvens blodige hugtand på Caldwell-revolverens løb, som han forsøgte at stikke sin egen far ned med. Han ville være det største rovdyr i territoriet. Men selvom han overvandt skovens alfahan, kunne han ikke overvinde sin egen far, og derfor forsvandt Frisk i nattens mulm og mørke med intet andet end sin fars Caldwell og en jagtbue. Hans blodtørst førte ham til Louisiana, hvor han fortsatte sin jagt, uvidende om de skygger, der fulgte hvert et skridt, han tog. Skyggejægerne i Bayou ville senere blive kendt som Dire Wolf og Luna Wolf – de samme skygger, han engang kaldte mor og far. Som en ensom ulv lyttede han til sine instinkter og forlod én ulveflok for at følge en anden, mens han glemte sin egen menneskelige natur og farens ord: "En ulv, der forlader sin flok, ender med at være en trussel."