Fishing Sim World: Pro Tour beschikt over een authentieke carrièremodus, waarin je jezelf opwerkt tot een elite-hengelaar. Neem het op tegen meer dan 100 van de beste vissers ter wereld, zoals Ali Hamidi, en vis op karper, baars en roofvis. Ontgrendel sponsoraanbiedingen, verdien carrière-inkomsten en krijg volgers op sociale media. In de aangepaste multiplayer bepaal je de regels terwijl je online tegen je vrienden strijdt. Kies opties zoals rondes, wedstrijdlengte en te vangen vissoorten. Speel in online toernooien van de Dovetail Fishing League om de titel 'Hengelaar van de maand' te veroveren. Gebruik al je vaardigheden en tactieken om 10 verschillende locaties te beheersen, zoals de beroemde karpermeren Gigantica en Manor Farm bij Linear Fisheries. Probeer honderden voorwerpen van ruim 50 gelicentieerde partners, waaronder Koda en RidgeMonkey, terwijl je vist op 29 verschillende vissoorten met elk hun eigen gedragingen, beïnvloed door zaken als het weer en het tijdstip.