Skábma - Snowfall
Skábma - Snowfall, Sami yerlilerinin hikâyelerinin ve kültürünün daha önce hiç görülmemiş bir şekilde tasvir edildiği bir oyun. Kuzeyde kamp ateşi etrafında anlatılan hikâyelerin hayat bulduğu bir dünyada İskandinavya'nın güzelliğini keşfet! Bu 3. şahıs macera oyununun zengin anlatısı içerisinde, çevre odaklı bulmacaları çözmek ve platformları aşmak için zekânı kullan. Evini kurtar! Bir Sami köyündeki günlük yaşam, köyün yakınlarındaki katran yanan bir çukurda gerçekleşen kaza sonucu altüst olur. Bölgeye sıra dışı bir hastalık yayılmaya başlar ve topraktan insanlara ve hayvanlara kadar her şeyi etkiler. Kaçan ren geyiğini arayan genç Sami çobanı Áilu ile oynuyorsun. Köyde artan düzensizliğin gizemi, Áilu'nun büyülü kadim davul Goavddis'i bulmasıyla çözülmeye başlar. Marazlılar için zaman azalıyor ancak Sami şifacıları Noaidiler'in uzun süre önce kaybolmuş bilgi birikimi hâlâ davulun içerisinde. Kaybedilen şeyler her zaman geri kazanılabilir! Dört ruhani varlığı bul ve hastalığın kaynağını öğrenmek için doğayla olan bağını tazele. Bu yeni çağa uygun yeni bir Noaidi olma vaktin geldi! Öne çıkan özellikler: Hikâye odaklı Avrupa'nın en kuzeyinde yaşayan yerli Sami halkı hakkında eşsiz bir hikâye. Tamamen kuzeyli Sami dilinde seslendirilmiş ara sahnelerin tadını çıkar ve kendini zengin bir anlatıya sahip bu maceranın içine bırak. Ruhani varlıklar Her biri hareketlerini ve Sami diyarında yayılmakta olan düzensizliği durdurma becerini etkileyecek, farklı güçlere sahip dört ruhani varlığı bul: Skuolfi (Baykuş), Guovza (Ayı), Čámsa (Alabalık) ve Rieban (Tilki). Davul çal ve keşfet Kuzey kutbu doğasındaki görünmez öğeleri ortaya çıkarmak için davulunu ve ruhani varlıkların güçlerini kullan. İzleri takip ederek toplanabilir eşyaları ve insanların ruhlarını bul, engelleri ve çevreye dair bulmacaları geçmene yardımcı olacak ağaçları keşfet. İnsanı içine çeken kuzey dünyası Ödüllü sanatçı Hildá Länsman'ın yoik tarzında icra ettiği Sami müziğini de içeren büyüleyici ezgiler eşliğinde, fiziksel ve ruhsal dünyaların gizemli bölgelerini keşfe çık. Áilu'nun dünyasına gir, büyükbabanın aile hazinelerini ve yabancıların Sami kültürüne bakışı hakkındaki notları bul, yabani tavşanlar yakala ve oyun dünyası ile Sami hikâyeleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için ruhlarla konuş. Vahşi doğada ve ruhani dünyalarda geçen bu maceraya sen de dâhil ol!