Lütfen dikkat: Bulunan içeriklerden faydalanmak için Tees Valley Line'ın ayrıca satın alınması gereklidir. 1950'lerde geliştirilen ve sonradan BR Class 20 adıyla bilinen English Electric Type 1, British Railways'in dizele geçme yolundaki ilk büyük adımıydı. 1957 ile 1968 yılları arasında toplam 228 adet üretilmiştir. Daha yeni olan lokomotiflerin aksine Class 20'ler, daha özgün, tank motoruna benzeyen tekli kabin tasarımına sahipti. İlk önce ön tarafa doğru ilerleme sırasında görüş kabiliyeti, kısa süre içinde bir sorun haline geldi ve ön kısımda Class 20 çiftlerinin yer alması yaygınlaştı. Mevcut trenler arasında en eski dizel trenlerden biri olmasına karşın "Choppers" günümüzde bile faaliyet göstermeye devam etmiştir ve tren tutkunlarının gönlünü kazanmıştır, şimdi de Train Sim World'de hayat bulan Type 1, Tees Valley Line'da sıkı bir şekilde faaliyet göstermeye hazır!