C40-8W, 1989 ile 1994 yılları arasında üretilmiştir. GE, "Dash 7" serisiyle birlikte başlayan gelişmiş dizel ürün grubunun evrim geçirmiş versiyonu olarak 4.000 beygir gücüne sahip, 6 milli (C-C) dizel lokomotiflerden 847 adet yapmıştır. C40-8W, kullandığı şık "Kuzey Amerika Güvenlik Kabini" ile dikkat çekici bir görünüme sahiptir. Önemli bir C40-8W müşterisi olan CSX, 1991-1993 yıllarında 268 ünite edinmiştir. CSX, Conrail'in bir kısmını aldıktan sonra gelen ek C40-8W lokomotifleri ve aynı tipteki CSX lokomotifleriyle birlikte ünite sayısı 300'ü geçmiştir. Çok yönlü ve güçlü bir ana hat lokomotifi olan C40-8W, ağır ünite-tren faaliyetlerinden öncelikli karma ve manifesto taşımacılığına kadar değişen çeşitli hizmetler sunabiliyordu. Zengin detayları bulunan YN2 desenli CSX C40-8W, gerçekçi kontrollere ve işletim performansına sahiptir ve Sand Patch Grade'de faaliyet göstermeye otantik bir şekilde uygundur.