Nemesis'te oyuncu, sarsılan bir galaksinin kaderini belirleyecek. Oyun sonu krizleriyle mücadele edecek Galaksi Muhafızı olarak casusluk araçlarını ya da oyun sonu krizinin ta kendisi OLMANI sağlayacak Tehdit seçeneğini getiren Nemesis, sana Stellaris'te şimdiye kadar görülmemiş araçlar sunuyor. Nemesis içeriği: Krizin Ta Kendisi Ol: Sen, galaksinin dört yanına yayılan ateşsin. Galaksinin geri kalanı seni zamanında durduramazsa, bütün varoluşa son vermene yetecek gücü kullanabilirsin! Galaksi Muhafızı: Galaktik Topluluğun seni Muhafız ilan etmesi ve sana acil durum güçlerini vermesi için de çabalayabilirsin; seçim senin. Krizi ortadan kaldırdığında güçlerinden vazgeçebilirsin... Fakat dilersen güçlerinle yeni bir Galaktik Hakimiyet de kurabilirsin. Casusluk: Yeni araçları kullanıp casusluk yaparak düşmanlarından (ya da dostlarından) bilgi edin. Düşmanın sınırları içinde gizli Operasyonlar ve istihbarat çalışmaları yürütmek için Elçiler ata. Yeni Gemi Seti. Yeni Müzik Parçaları.