Expansion Pass Four içeriği: Federations: Galaktik topluluğun kendisine ve federasyonların güçlendiği ve kudretli bir galaktik senatonun kurulduğu topluluk içi politika ortamına odaklanan bu genişletmede kalem, plazma fırlatıcıdan daha güçlü. Galaksi üzerindeki politik hakimiyetini daha önce hiç olmadığı şekilde genişlet. Ancient Relics: Kalıntı Dünyalarda uzun zaman önce yok olmuş uygarlıkların yıkıntılarını keşfedip kaderlerinin hikâyesini tamamla. Gerçeği açığa çıkarmak için şehir ve gemi enkazlarını kaz, güçlü kalıntılar keşfet ve bunları imparatorluğunun hedefleri için kullan. Necroids: Ölümden sonraki hayattan veya galaksinin karanlık yüzünden korkmayan oyuncular için yeni portreler, yurttaşlık prensipleri, gemi setleri ve diğer kozmetik eşyalar. Necroids, ölümün yolculuklarının sonu değil, başlangıcı olduğuna inanan, akıllı bir türdür.