Apocalypse, birçok yeni saldırı ve savunma seçeneğiyle yıldızlararası savaş kavramını tüm oyuncular için yeniden tanımlayan eksiksiz bir genişletmedir. Gezegenleri yok etmek için tasarlanmış dehşet verici silahlarla dünyaları yok et ve acımasız uzay korsanlarına karşı (veya korsanların safında) savaş. Hatta şiddet içerikli olmayan birkaç özelliği de keşfedebilirsin. Özellikler: O ŞEY AY OLAMAZ - Dünyaları evrenden tamamen silebilen teknolojik bir terör aracı olan, gezegenleri yok etmek için tasarlanmış yeni “Colossus” silahını kullanmaktan çekinme. ÜSSÜN TAMAMEN SANA AİT - Filolarını muazzam “Titan” savaş gemilerinin önderliğinde komuta et ve önemli sistemleri devasa yörüngesel donanımlarla güçlendir; böylece gezegenini yıldızlar arasında aşılması imkansız bir kale haline getirebilirsin. TAKIM YILDIZI KORSANLARI - Kaynaklarını ele geçirmek için yerleşik imparatorlukları yağmalayan gezgin Yağmacılara dikkat et. Yağmacıları paralı asker olarak tut ama dikkatli ol; sana karşı birlik olmasınlar! ŞİDDET İÇERİKLİ OLMAYAN ÖZELLİKLER - Yeni Yükselme Avantajları ve Yurttaşlık Prensiplerinin yanı sıra Birlik puanlarını harcamanın ve sergilediğin gelişimi özelleştirmenin yeni yollarını sunan Birlik Amaçlarını da kullan.