METAL GEAR & METAL GEAR 2: Solid Snake
Metal Gear METAL GEAR serisinin 1987'de piyasaya sürülen ve büyük beğeni toplayan bu ilk oyunu, düşmanların bölgesine onlarla karşı karşıya gelmeden gizlice girme fikrinden ilham alınarak yaratıldı. Aksiyon oyunlarının alışılmış tarzını ters yüz eden bu strateji "gizlilik aksiyonu" adıyla anılan yepyeni bir oyun türünün doğuşuna öncülük etti. Not: Orijinal oyunun belirli bölümlerinde oyun deneyimini iyileştirecek değişiklikler yapılmış ve zorluk seviyeleri yeniden düzenlenmiştir. Bununla birlikte oyun deneyimi orijinal hâliyle korunmuştur. Metal Gear 2: Solid Snake Piyasaya sürülen bu ikinci METAL GEAR oyununda serinin temel mekanikleri geliştirildi. Bu mekanikler arasında fark edilmemek için yerde sürünmek, düşmanın dikkatini kasıtlı olarak çekmek için duvarlara vurmak, Snake'in adımlarına tepki gösteren düşmanlar ve düşman konumları, eylemleri ile hareketlerini tespit eden bir radar yer alıyor. Oyun ayrıca BIG BOSS'un eylemlerinin ardındaki motivasyonlarını, uğruna savaşacakları bir ulusu kalmamış askerlerin kaderini ve serinin efsanevi karakteristiği hâline gelen karmaşık anlatıyı da ekrana taşıyor.